W bieżącym roku szkolnym 2023/2024, po „przerwie pandemicznej”, w Zespole Szkół Gastronomiczno – Hotelarskich im. Janka Bytnara „Rudego” w Kaliszu powracamy do realizacji projektów edukacyjnych realizowanych w ramach edukacji ekonomicznej wraz z Narodowym Bankiem Polskim, tym razem projekt nosi tytuł: „Przedsiębiorczość - inwestycją w przyszłość”
Założeniem projektu jest:
wzrost wiedzy u uczniów nt. banków (ich powiązaniem z codziennym życiem, powstaniem banków, ich rolą i korzystaniem z usług), podczas warsztatów "Ale bank" w Centrum Pieniądza NBP
wzrost wiedzy u uczniów nt. nowoczesnych systemów płatniczych (usług bankowych, z których korzystamy na co dzień, zasadami bezpiecznego posługiwania się pieniądzem bezgotówkowym oraz innowacjami z zakresu nowoczesnych finansów) podczas warsztatów "Nowoczesne systemy płatnicze" w Centrum Pieniądza NBP
wzrost wiedzy u uczniów nt. historii inwestowania, (motywy kierujące inwestorami oraz opłacalności inwestycji w różne instrumenty finansowe od starożytności aż po czasy współczesne) podczas warsztatów "Historia inwestowania" w Centrum Pieniądza NBP
wzrost wiedzy u uczniów nt. Banku Centralnego (geneza banków centralnych na świecie i na ziemiach polskich, powstania najstarszych banków centralnych Europy, działalność Narodowego Banku Polskiego) podczas zajęć "Bank centralny" w Centrum Pieniądza NBP
wzrost kompetencji matematycznych u uczniów szkoły ZSGH, podczas zajęć dodatkowych z matematyki
wzrost kompetencji u uczniów szkół podstawowych w zakresie predyspozycji zawodowych i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych na własnej ścieżce kariery zawodowej podczas warsztatów z przedsiębiorczości
Zapraszam do udziału w projekcie.
Informacje szczegółowe n.t. projektu dostępne są u koordynatora projektu p. Eryka Gorzelańczyka oraz na bieżąco na stronie internetowej szkoły.
RAPORT Z MONITORINGU
projektu
„Przedsiębiorczość – inwestycją w przyszłość”
realizowanego z Narodowym Bankiem Polskim
w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Projekt rozpoczął się zgodnie z założeniami i w ramach bieżącego okresu zrealizowano następujące działania:
promocja projektu i rekrutacja uczestników od 16.10.2023r.
Rekrutacja uczestnictwa w projekcie była poprzedzona akcją promocyjną.
Nauczyciele i wychowawcy informowali uczniów o projekcie, a zwłaszcza gdzie należy szukać informacji nt projektu. Każdy uczeń oraz jego rodzice/opiekunowie prawni, otrzymali informację na temat założeń projektu, jego celach i wszystkich zasadach z wykorzystaniem dziennika elektronicznego, obowiązującego w szkole (mobidziennik).
Każdy uczeń w przypadku pytań/wątpliwości otrzymał odpowiedź zwrotną od koordynatora projektu.
warsztaty "Zastosowanie matematyki w życiu codziennym" dla pierwszej grupy uczniów od 06.11.2023 do 18.12.2023r.
podczas, których uczniowie utrwalali m.in.:
- zasady obliczeń podatków,
- wykorzystania umiejętności obliczeń procentowych w różnych dziedzinach życia codziennego,
- różnicę między ceną netto a brutto i umiejętność obliczeń jednej gdy podana jest druga,
- różnice w zasadach udzielania kredytów i obliczenia odsetek,
- zasady i umiejętność wystawiania faktury
działania związane z rozpowszechnianiem rezultatów projektu od 06.11.2023r.
Na stronie internetowej szkoły, pojawiały się informacje o bieżącej realizacji projektu – jego konkretnych punktach.
Zaplanowano również kolejne punkty projektu:
promocja projektu i rekrutacja uczestników do drugiej grupy uczniów uczestniczących w warsztatach "Zastosowanie matematyki w życiu codziennym".
wycieczka uczniów ZSGH do Warszawy (21.03.2024r. i 26.03.2024r.),
Zrealizowane działania, miały na celu uzupełnienie zaległości edukacyjnych podniesienie umiejętności i kompetencji matematycznych, poszerzenie kompetencji zawodowych uczniów poprzez zapewnienie możliwości uzupełnienia wiedzy zdobywanej w szkole o nowe umiejętności w zakresie ekonomii. Działania te przyczyniły się także do zwiększenia samodzielności zawodowej uczniów.
koordynator projektu:
Eryk Gorzelańczyk
RAPORT Z MONITORINGU (2)
projektu
„Przedsiębiorczość – inwestycją w przyszłość”
realizowanego z Narodowym Bankiem Polskim
w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Projekt rozpoczął się zgodnie z założeniami i w ramach bieżącego okresu zrealizowano następujące działania:
Zaplanowano również kolejne punkty projektu:
Zrealizowane działania, miały na celu uzupełnienie zaległości edukacyjnychpodniesienie umiejętności i kompetencji matematycznych, poszerzenie kompetencji zawodowych uczniów poprzez zapewnienie możliwości uzupełnienia wiedzy zdobywanej w szkole o nowe umiejętności w zakresie ekonomii. Działania te przyczyniły się także do zwiększenia samodzielności zawodowej uczniów.
koordynator projektu:
Eryk Gorzelańczyk
Raport z autoewaluacji Przedsiebiorczosc inwestycja w przyszlosc.pdf
Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich
im. Janka Bytnara "Rudego"
ul. Wodna 11-13, 62-800 Kalisz
tel. 62 5016056
e-mail: sekretariat@zsgh.kalisz.pl
Dyrektor Szkoły: Dorota Szaleniec-Plichta