Regulamin uczestnictwa
§
REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Moja praca- Moja przyszłość” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
DEFINICJE
§ 1
1.Projekt -„Moja praca- Moja przyszłość” przedsięwzięcie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
2.Realizator Działania – Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich im. Janka Bytnara „ Rudego” Kaliszu.
3.Instytucja Zarządzająca Programem – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji- Narodowa Agencja Programu Erasmus+ z siedzibą w Warszawie przy ul. Mokotowskiej 43.
4. Biuro Projektu- siedziba Zespołu Szkół Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich im. Janka Bytnara „ Rudego”, Wodna 11-13, 62- 800 Kalisz
5. Koordynator – Dorota Szaleniec- Plichta, siedziba Zespołu Szkół Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich im. Janka Bytnara „ Rudego”, Wodna 11-13, 62- 800 Kalisz, tel.6625016056
6.Uczestnik projektu - osoba zakwalifikowana do uczestnictwa w projekcie, która podpisała formularz zgłoszeniowy, oświadczenie oraz inne wymagane dokumenty projektowe.
§ 2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa zasady naboru uczestników oraz zasady uczestnictwa w projekcie -„Moja praca- Moja przyszłość” realizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach Programu Erasmus+,
2. Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki uczestników.
3. Udział w projekcie jest bezpłatny.
§ 3
INFORMACJE O PROJEKCIE
1. Projekt realizowany jest przez Zespołu Szkół Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich im. Janka Bytnara „ Rudego” w Kaliszu w partnerstwie z oraz B.B.V Bad Freienwalde e.V.(Niemcy).
2. Projekt realizowany jest ze środków finansowych PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe
3. Celem projektu jest umożliwienie uczniom szkoły ponadgimnazjalnych zdobycia nowej wiedzy i umiejętności podczas stażu zagranicznego, który pozwoli na ich rozwój osobisty, podniesie kompetencje zawodowych i językowych, zwiększy szansę na zdobycie zatrudnienia na lokalnym rynku pracy.
4. Projekt realizowany jest w okresie od 31.12.2015 r. do 30.12.2016 r.
5. Wsparcie w ramach projektu otrzymają 50 osób spełniające kryteria określone w § 4
6. W ramach projektu wdrożone zostaną następujące działania bezpośrednio skierowane do jego uczestników:
- 7. Przygotowanie pedagogiczne – (5 godzinne) zostanie przeprowadzone w formie warsztatów z pedagogiem Zespołu Szkół Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich im. Janka Bytnara „Rudego”. Przygotowanie mające na celu zapoznanie uczestników z technikami opanowania niepożądanych emocji, zasadami komunikacji międzyludzkich, stresu oraz zasadami etyki.
- Przygotowanie kulturowe- (10 godzinne) - przybliży uczestnikom projektu kulturę i bogactwo historyczne regionu. Zapoznanie z programem, organizowany w formie aktywnej, mającej na celu zapoznanie uczestników z walorami kulturowymi i historycznymi i przyczyniający się do rozwinięcia kompetencji międzykulturowych.
- Przygotowanie językowe - (35 godzinne)- szkolenie mające na celu doskonalenie znajomości języka niemieckiego, w tym nabycie umiejętności konwersacji z współpracownikami oraz w zakresie profesjonalnej obsługi klienta.
- Praktyki zagraniczne odbędą się wg następującego harmonogramu:
- Uczniowie/absolwenci Technikum nr 6– kierunki: technik żywienia i usług gastronomicznych, technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej, kelner- 4 tygodniowe praktyki obywające się w Niemczech w miejscowości Bad Freienwalde. Zaplanowano organizację czterech wyjazdów: w lutym, kwietniu, wrześniu, listopadzie 2016 roku , będą uczestniczyć dwie grupy po 13 osób i 1opiekun i dwie grupy po 12 osób i 1 opiekun
§ 4
KRYTERIA UCZESTNICTWA
- Uczestnikiem projektu może być osoba, która w dniu podpisania deklaracji uczestnictwa spełnia następujące kryteria: posiada status ucznia lub absolwenta (który ukończy praktyki w ramach projektu do roku od ukończenia szkoły) Zespołu Szkół Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich im. Janka Bytnara „ Rudego”:
- Uczeń lub absolwent kształcący się w zawodzie: technik żywienia i usług gastronomicznych, technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej, kelner posługujący się językiem niemieckim.
- W oparciu o powyższe kryteria do projektu zostaną zakwalifikowane 50 osób.
§ 5
ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja ma charakter zamknięty, co oznacza, że ustala się graniczny termin przyjmowania zgłoszeń.
- Rekrutacja składa się z dwóch etapów: I etap formalny oraz II etap merytoryczny.
- Zgłoszenia do udziału w projekcie przyjmowane są:
- dla grup wyjeżdżających w lutym 2016 r. od 11 stycznia do dnia 01 lutego 2016 r.,
- dla grup wyjeżdżających w kwietniu 2016 r. od 15 lutego do dnia 07 marca2016 r.,
- dla grup wyjeżdżających we wrześniu i październiku 2016 r. od 09 maja 2016 r. do 30 maja 2016 r. od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni świątecznych) w godzinach od 8:00 do 16:00 w Biurze Projektu.
- Warunkiem uczestnictwa w procesie rekrutacji jest złożenie w Biurze Projektu następujących dokumentów rekrutacyjnych:
- formularza zgłoszeniowego
- oświadczeń (załączniki do formularza zgłoszeniowego),
- zgody rodziców (załączniki do formularza zgłoszeniowego).
- Osoby potencjalnie zainteresowane uczestnictwem w projekcie będą miały okazję uczestniczyć w spotkaniach informacyjnych przybliżających warunki uczestnictwa w projekcie.
- Osoby, których dokumenty spełnią wymagania formalne zostaną zakwalifikowane do II etapu rekrutacji, podczas którego przystąpią do rozmowy i testu z języka niemieckiego.
- Wzór formularza rekrutacyjnego do projektu oraz lista niezbędnych dokumentów poświadczających możliwość ubiegania się o uczestnictwo w Projekcie będą dostępne w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej.
- Złożone dokumenty zgłoszeniowe będą na bieżąco weryfikowane pod kątem formalnym
(dokumenty winny być wypełnione czytelnie na właściwych formularzach, kompletne, opatrzone datą i podpisem potencjalnego uczestnika Projektu).
- Rekrutację prowadzić będzie powołana 4 osobowa Komisja Rekrutacyjna składająca się z Dyrektora ZSGH pełniącego rolę Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej dwóch nauczycieli języka niemieckiego ZSGH, pedagoga ZSGH . Pod nieobecność jednego z członków komisji w jego miejsce oddelegowany zostanie koordynator projektu.
- Selekcja zgłoszeń uczestników dokonywana będzie na bieżąco poprzez analizę zebranych formularzy zgłoszeniowych do projektu pod kątem spełniania kryteriów określonych w §4 p.1 niniejszego regulaminu.
- W wyniku procesu rekrutacji dla każdej z grup zostaną utworzone listy podstawowe oraz listy rezerwowe (odrębne przy każdej rekrutacji):
- Informacje o zakwalifikowaniu osoby do projektu zamieszone zostaną w karcie oceny formalnej i merytorycznej.
- Informacja o zakwalifikowaniu się do uczestnictwa w projekcie i terminie spotkania w siedzibie ZSGH w Kaliszu z wybranymi osobami zostanie przekazana wybranym kandydatom w formie pisemnej. Osoby, które nie znajdą się na żadnej z list - podstawowej i rezerwowej zostają powiadomieni pisemnie.
§ 6
Procedura odwoławcza
- Od negatywnej decyzji Komisji Rekrutacyjnej przysługuje odwołanie w ciągu 5 dni
- kalendarzowych od momentu otrzymania zawiadomienia. Odwołania złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- W odwołaniu należy wskazać argumenty wraz z uzasadnieniem.
- Odwołanie kierowane do Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej należy złożyć w Biurze Projektu, sekretariat szkoły.
- Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Komisję w ciągu 5 dni roboczych od dnia wpływu.
- Powtórna ocena nie będzie dokonywana przez te same osoby, które uczestniczyły w pierwszej ocenie.
- Powtórna ocena jest oceną ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie.
- Za moment przystąpienia uczestnika do Projektu przyjmuje się chwilę podpisania oświadczenia uczestnictwa oraz niezbędnych oświadczeń (stanowiących załączniki do niniejszego regulaminu), które nastąpi podczas spotkania w ZSGH z osobami zakwalifikowanymi.
- Przystąpienie do procesu rekrutacji oznacza pełną akceptację regulaminu uczestnictwa w projekcie.
- W przypadku rezygnacji lub niedopełnienia wymogów formalnych przez osoby zakwalifikowane na ich miejsce wprowadzone zostaną osoby z listy rezerwowej.
- O wyborze osoby z listy rezerwowej będzie decydować wynik testu z języka niemieckiego dodatkowo dopuszcza się możliwość przeprowadzenia rozmowy weryfikującej rzeczywisty poziom znajomości wymaganego języka obcego.
§ 7
ZASADY UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
- Uczestnik projektu zobowiązany/na jest do:
a) złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych,
b) zapoznania się z niniejszym regulaminem i przestrzegania jego postanowień,
c) regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w każdym etapie projektu wskazanym w §3 pkt. 6 do którego zostanie zakwalifikowany w terminach i miejscach wyznaczonych przez realizatora projektu,
d) rzetelnego przygotowywania się do szkolenia i spotkań,
e) szanowania i przestrzegania regulaminów i zasad określonych przez partnera zagranicznego obowiązujących w miejscu odbywania praktyk oraz zakwaterowania,
f) każdorazowego potwierdzania poprzez złożenie podpisu na przedkładanej liście: swojej obecności, odbioru materiałów/certyfikatów,
g) rzetelnego przygotowywania się oraz przystępowania do przewidzianych testów/ egzaminów weryfikujących postępy w nauce,
h) wypełniania ankiet związanych z realizacją projektu i monitoringiem jego późniejszych rezultatów w czasie trwania Projektu i po jego zakończeniu,
i) bieżącego informowania kadry ZSGH oraz koordynatora projektu o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego dalszy udział w projekcie,
j) bieżącego informowania Realizatora projektu o zmianie swojego statusu lub danych wskazanych na etapie podpisania deklaracji uczestnictwa,
- Każdy Uczestnik projektu ma prawo do:
a) udziału w przygotowaniu pedagogicznym, kulturowym, językowym,
b) udziału w 4 tygodniowych praktykach w Niemczech,
c) zakwaterowania w internacie w Niemczech
d) pełnego wyżywienia podczas pobytu w Niemczech,
e) nieodpłatnego transportu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania staży –), Bad Freienwalde (Niemcy) i z powrotem. Każdy uczestnik ma prawo tylko do jednego przejazdu tam i z powrotem.
f) pakietu ubezpieczeń (OC, NW, Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego)
g) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
h) otrzymania bezpłatnych materiałów szkoleniowych i innych pomocy dydaktycznych do zajęć,
i) otrzymania certyfikatu/zaświadczenia potwierdzającego uczestnictwo w danej formie wsparcia w ramach Projektu,
j) otrzymania folderu zawierającego wszystkie niezbędne informacje o Programie, Projekcie, Beneficjencie, Partnerze (opiekunach, osobach odpowiedzialnych za realizację poszczególnych działań projektowych, w tym ich numery telefonów i adresy e-mailowe) warunkach uczestnictwa w projekcie, wymaganych dokumentach, przydatnych danych teleadresowych,
k) otrzymania: słowniczka polsko-niemieckiego, niemiecko-polskiego ze słownictwem branżowym, mapy miasta Bad Freienwalde,
m) otrzymania dokumentu Europass Mobilit
§ 8
4 TYGODNIOWE STAŻE W NIEMCZECH-ZAWODY TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH, TECHNIK HOTELARSTWA, TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ, KELNER
1. Praktyki zostaną zorganizowane wspólnie z partnerem zagranicznym VFBQ Bad Freienwalde e.V w Niemczech w miejscowości Bad Freienwalde.
2. Praktyki będą się odbywały w terminach:
I Gr. 2016.02.22- 2016.03.18,
II Gr. 2016.04.11- 2016.05.06,
III Gr. 2016.09.12- 2016.10.07,
IV Gr. 2016.10.24- 2016.11.18,
3. Praktyki będą się odbywały na stanowiskach związanych z kierunkiem kształcenia zawodowego.
4.Przed wyjazdem na staż każdy z uczestników podpisze umowę o praktykę zawierającą Porozumienie o programie zajęć oraz zostanie zobowiązany do przestrzegania Karty Jakości Mobilności.
5. Za wykonywaną pracę podczas praktyk uczestnicy nie otrzymają wynagrodzenia.
6. Praktyki będą trwały 4 tygodnie, nie więcej niż 8h dziennie, godziny pracy mogą obejmować weekendy, wczesne poranki oraz późne wieczory.
7. Uczestnicy będą mieli zapewnioną podróż do Niemiec i z powrotem, zakwaterowanie w internacie wraz z pełnym wyżywieniem, a także bezpłatny transport lokalny.
8. Koszty podróży, zakwaterowania, wyżywienia pokrywa ZSGH.
9. Uczestnikom zapewnione zostanie kieszonkowe, które przekazane zostanie osobiście, tygodniowo w formie gotówkowej za potwierdzeniem odbioru.
10. Potwierdzeniem indywidualnej ścieżki dla uczestników będzie dokument Europass Mobility, a także certyfikat Partnera zagranicznego V Bad Freienwalde e.V w Niemczech.
§ 9
NIEOBECNOŚĆ REZYGNACJA I PRZERWANIE UDZIAŁU W PROJEKCIE
1. Uczestnik/czka zobowiązany/na jest do:
- poinformowania o swojej przewidywanej nieobecności koordynatora projektu telefonicznie najpóźniej w przeddzień jej wystąpienia lub w terminie natychmiastowym od daty zaistnienia zdarzenia,
- 80% obecności w przygotowaniu językowym,
- 100% obecności w przygotowaniu pedagogiczno-kulturowym,
- niezwłocznego informowania pracodawcy lub przedstawiciela Partnera zagranicznego
o przyczynie nieobecności na stażu,
- zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarski w przypadku przerwania uczestnictwa w projekcie, którego przyczyną nie było działanie siły wyższej[1]. Podjęcie zatrudnienia w trakcie uczestnictwa projekcie uniemożliwiające odbycie stażu jest traktowane jako świadome przerwanie uczestnictwa.
§ 10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej www.zsgh.kalisz.pl, oraz w siedzibie Zespołu Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich im. Janka Bytnara „ Rudego”.
- Zespołu Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich im. Janka Bytnara „ Rudego” zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 11.01.2016 r.
Załączniki:
- Formularz zgłoszeniowy – Załącznik nr 1( dostępny na stronie internetowej)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na wykorzystywanie wizerunku – Załącznik nr 2
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych –
Załącznik nr 3 - Zgoda rodziców na uczestnictwo w projekcie – Załącznik nr 4
- Oświadczenie uczestnika – Załącznik nr 5
[1] Za działanie siły wyższej uznaje się niemożliwą do przewidzenia wyjątkową sytuację lub zdarzenie będące poza kontrolą uczestnika, które nie wynikało z błędu lub zaniedbania z jego strony
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2016-02-12 |
Data publikacji: | 2016-02-12 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 4859 |